Het is cruciaal om te investeren in een goede communicatie- en marketingmix.
Wel, dat is heel simpel: mond-tot-mondreclame is al eeuwen de sterkste vorm van reclame. Als je op zoek gaat naar een nieuw merk shampoo, kies je dan de shampoo die je voorbij zag komen in een televisiespot, of het merk dat jouw beste vriendin je enthousiast aanraadde? Juist ja.
Dat geldt dus ook voor redactionele aandacht in een magazine. Die 'word of mouth' kan je beschouwen als een aanbeveling – niet van een vriend, maar van een onafhankelijke redactie. De meeste lezers vinden die daarom een pak geloofwaardiger en authentieker dan een advertentie.
De elementen van een goede marketingmix
Elk merk wil natuurlijk redactionele aandacht. Redacties van kranten, magazines en blogs zijn daar (terecht!) zeer voorzichtig mee, omdat de lijn tussen publiciteit en redactionele artikels soms dun is. Bovendien kunnen ze maar een beperkt aantal artikels plaatsen, waardoor ze wel moéten selecteren. Daarom is het cruciaal om als bedrijf te investeren in een goede communicatie- en marketingmix. Die bestaat uit 3 elementen:
Doe het stap voor stap
Als je weet dat 63% van de lezers via tijdschriften in contact komt met nieuwe producten, is de vermelding van Aqualex in vtwonen magazine mooi meegenomen. Weet wel dat het bedrijf eerst investeerde in owned en paid media. Via een actieve pr-strategie werken we er nu samen aan om ook aandacht te generen via earned media. Mission accomplished, in het geval van vtwonen!
Hulp nodig bij jouw communicatiestrategie? Mail naar shoot@capone.be!
Of je nu een logo of een complete huisstijl nodig hebt, een folder wil laten schrijven en ontwerpen of wil uitpakken met een heus magazine: bij communicatiebureau Capone uit Kortrijk ben je aan het juiste adres!
btw BE 0668.428.285
Veemarkt 1 bus 3
8500 Kortrijk
Noordstraat 55
8500 Kortrijk
Pieter - 0472 27 16 79
Joke - 0479 73 23 96